Ελεύθερη διέλευση στα διόδια για ανέργους! Πότε ξεκινά το μέτρο!

Ελεύθερη διέλευση στην Εγνατία Οδό για ανέργους και ΑμεΑ ετοιμάζει το ΤΑΙΠΕΔ στην Εγνατία Οδό στο πλαίσιο της υπό κατάρτιση σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα «δεσμεύει» τον επενδυτή που θα αναλάβει την διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου όταν ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός.

Το μέτρο αυτό προανήγγειλε ο πρόεδρος του Ταμείου, ‘Αρης Ξενόφος, ο οποίος συναντάται με τους θεσμούς.
Το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης που θα οριστικοποιηθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα θα έχει ειδικές προβλέψεις υπέρ των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Μάλιστα, πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ελεύθερη διέλευση να μην αφορά μόνο στους ανέργους και ΑμεΑ που είναι κάτοικοι των περιοχών της Βόρειας Ελλάδας από τις οποίες διέρχεται η Εγνατία Οδός, αλλά όλων των πολιτών που ανήκουν σε ειδικές ομάδες.
Ακόμα, το ΤΑΙΠΕΔ θα προβλέπει στην σύμβαση παραχώρησης την υποχρέωση του ιδιώτη παραχωρησιούχου να κατασκευάσει το τμήμα της ΠΑΘΕ «Χαλάστρα- Πολύκαστρο». Πρόκειται για 44,2 χιλιόμετρα αυτού του τμήματος στα οποία υπάρχει μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και δεν υφίστανται διαχωριστική νησίδα και κιγκλιδώματα από τις δύο άκρες του οδοστρώματος. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών για την ασφαλή διέλευση των πολιτών από την Εγνατία Οδό, καθώς σε αυτό το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου σημειώνονται συχνά μετωπικές συγκρούσεις και δυστυχώς θανατηφόρα τροχαία.


Για το θέμα των διοδίων, ο κ. Ξενόφος ανέφερε πως το Ταμείο στηρίζει απόλυτα το αναλογικό σύστημα, καθώς είναι και κοινωνικά δίκαιο και επιχειρηματικά σωστό. Υπάρχει, πρόσθεσε, δυσκολία με τους δυο διαγωνισμούς (του ΤΑΙΠΕΔ για επέκταση της σύμβασης και του υπουργείου για αναλογικά διόδια), γεγονός που προκάλεσε δυσκολία στον διαγωνισμό του Ταμείου.
Σημείωσε «Είμαστε σε μία προσέγγιση ώστε να υπάρξει ένα αναλογικό σύστημα που να είναι συμβατό με οποιοδήποτε άλλο αναλογικό σύστημα. Εμείς δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση για το αναλογικό σύστημα εάν είχε προηγηθεί του διαγωνισμού μας ή εάν γινόταν μετά. Να εφαρμοστεί η αναλογικότητα στα διόδια με την τεχνική που θα επιλέξει ο επενδυτής».
Για τα περιφερειακά λιμάνια, ο κ. Ξενόφος ανέφερε ότι το Ταμείο είναι σε πλήρη σύμπνοια με την πολιτική πλευρά για την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων (όχι καθολική παραχώρηση, ούτε πώληση) των λιμένων, αλλά και τη δημιουργία ενός πλαισίου ανταποδοτικότητας. Πρόσθεσε δε, ότι στα δέκα περιφερειακά λιμάνια προτεραιότητα αποτελούν η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα, η Ηγουμενίτσα και η Κέρκυρα.
Όπως ανέφερε ο κ. Ξενόφος, το α’ τετράμηνο υπήρξε ρεκόρ στις επιδόσεις του Ταμείου από τη σύστασή του, καθώς λογιστικά ξεπεράστηκε το 1 δισ. ευρώ. Αυτό αφορά σε ΟΤΕ, ΟΛΘ και ΔΕΣΦΑ, χωρίς τα ακίνητα. Για τα ΕΛΠΕ δήλωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξει μια καλή εικόνα για το ενδιαφέρον των επενδυτών, ενώ για το «Ελ. Βενιζέλος» υπάρχει σύγκλιση μεταξύ Ταμείου και Βρυξελλών και αισιοδοξία ότι εντός του μηνός θα έχει κλείσει η σύμβαση για την επέκταση της παραχώρησης. Ενώ, απαντώντας στις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, είπε ότι «ενδεχομένως ο υπουργός να αναφερόταν σε μία δυστοκία του Ταμείου στο παρελθόν. Οι επιδόσεις μας νομίζω ότι αναγνωρίζονται και υπάρχει ικανοποίηση και στην κυβέρνηση και την αγορά».

dikaiologitika.gr

Αν βρήκατε ενδιαφέρον αυτό που είδατε, τότε κοινοποιήστε το και σε φίλους, μπορεί και σε αυτούς να είναι χρήσιμο!

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

Ενίσχυση πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων

ΚΑΣΤΟΡΙΑ - Το παιδικό θέατρο Λάρισας αυρίο στην ΕΔΗΚΑ Καστοριάς

Πουταχίδου Όλγα Υποψήφια Περιφερειακοί Σύμβουλος της ΠΕ Κοζάνης με τον Γιώργο Κασαπίδη