Το Opel Astra CDTI 1.6 με 136hp στις προτιμήσεις των νέων οικογενειαρχών (Φώτο)


Του Πέρη Χαλάτση


Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε και σας παρουσιάζουμε είναι η περσινή έκδοση. Είναι μοντέλο του 2016 που κυριαρχεί στη μεσαία κατηγορία. Καταξιωμένο, ευκολοδήγητο με ρίζες από το αθάνατο Kadett.

Το Opel Astra, «φοράει» έναν πολύ καλό  κινητήρα πετρελαίου 1600 κ.εκ που αποδίδει 136hp. Είναι ένα ασφαλές αυτοκίνητο που στρίβει εύκολα ακόμη και αν πηγαίνεις στο όριο και απευθύνεται σε αυτούς τους νέους οικογενειάρχες που θέλουν χώρους για να κάνουν μεγάλες διακοπές.
Το μοντέλο του 2016 – 5η γενιά Astra- είναι ελαφρύτερο από τον προκάτοχο του κατά 200 κιλά. Αυτό σημαίνει πιο γρήγορο και πιο εύχρηστο. Πιο οικονομικό στην κατανάλωση και με λιγότερες φθορές στα φρένα.
Είπα στην αρχή ότι το μοντέλο αυτό είναι του 2016. Και το είπα γιατί η αρχική τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου (2016) ξεκινάει από 23.900 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τον πλούσιο εξοπλισμό φτάνει τα 25.470 ευρώ. Το αντίστοιχο Opel Astra CDTI 1.6, 136hp του 2017 με τον πλούσιο εξοπλισμό, σαν αυτό της δοκιμής μας έχει ακόμη καλύτερη τιμή. Η ελληνική αντιπροσωπεία κατάφερε να κατεβάσει την τιμή στα 24.570 ευρώ. Δηλαδή 900 ευρώ φθηνότερα από το μοντέλο του 2016.
Όπως γνωρίζετε σχεδιαστικά οι  Γερμανοί δεν είναι των άκρων. Δεν πρόκειται να τρελαθείτε με το ντιζάιν του αμαξώματος ούτε θα βρείτε ιταλικές πινελιές. Ακόμη δεν έχει στο Astra τεχνολογίες του μέλλοντος. Είναι όμως ένα προσεγμένο αυτοκίνητο που έχει όλα όσα αξεσουάρ χρειάζεται ένας σωστός οδηγός για να ταξιδέψει με άνεση και ασφάλεια.
Το αμάξωμα είναι σε συντηρητικές γραμμές και απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν ένα καλό εργαλείο για να κάνουν τη δουλειά τους. Να κάνουν οικονομικά ταξίδια  και όχι για να κάνουν βόλτες στους δρόμους του Μόντε Κάρλο.
Το μήκος είναι  4,37 μ. και  το  ύψος 1,46 μ.  Μπορεί να είναι 5 εκ. κοντύτερο από το προηγούμενο μοντέλο αλλά στην ουσία έχει μεγαλύτερους χώρους. Και αυτό φαίνεται στους πίσω επιβάτες που έχουν 35 χλστ περισσότερο χώρο για τα πόδια τους. Ο χώρος των επιβατών είναι καλός και τα μπροστινά καθίσματα  εργονομικά για να μην κουράζουν το σώμα .
Άνετα λοιπόν πέντε ενήλικοι μπορούν να ταξιδέψουν χωρίς να στριμωχθούν αλλά και να «βολέψουν» τις αποσκευές τους στα 370 λ αποθηκευτικού χώρου. Χωρίς  τους πίσω επιβάτες, ο χώρος αυξάνεται στα 1.210 λίτρα.
Σημαντικό είναι ότι κάτω από το δάπεδο υπάρχει –μάλλον για την ελληνική αγορά - ρεζέρβα ανάγκης. Στο εξωτερικό βέβαια αντί της ρεζέρβας έχουν κίτ φουσκώματος του ελαστικού και κερδίζουν ακόμη περισσότερους χώρους.
Στο δρόμο δεν κουράζει. Ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ελαστικός και έχει δυνατό τράβηγμα από χαμηλά. Η  ροπή του είναι 320 Nm ( από  2.000-2.250 σ.α.λ). Το κιβώτιο 6 σχέσεων έχει καλή αίσθηση και οι αλλαγές γίνονται ακόμη πιο εύκολες. Η  επιτάχυνση  από 0-100 χλμ./ώρα είναι  9,6 δευτ. η  τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 205 χλμ./ώρα και οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 103 γρ./χλμ.
Το σημαντικό είναι ότι στο δρόμο το Astra  είναι σταθερό, το σύστημα διεύθυνσης ικανοποιητικό και έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Ο οδηγός, βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση. Το κάθισμα του έχει εξαιρετική πλευρική στήριξη  ενώ έχει  πολύ καλή ορατότητα. Στη διάθεση του έχει μια έγχρωμη οθόνη αφής με το  σύστημα  πολυμέσων IntelliLink infotainment. Πρόκειται για τη νέα γενιά με το σύστημα IntelliLink που είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto.

Οι διακόπτες είναι φωτιζόμενοι. Λίγοι και εύχρηστοι. Στο βασικό του εξοπλισμό το Astra έχει σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας που σε προειδοποιεί αν «κοιμηθείς» και βγαίνεις από τη λωρίδα σου.  Εννοείται ότι αυτό το σύστημα, λειτουργεί εφόσον υπάρχουν λωρίδες κυκλοφορίας στο δρόμο.
Έχει ακόμη ένδειξη απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και σύστημα που σε προειδοποιεί πριν τη σύγκρουση  ενώ ενεργοποιούνται τα φρένα για να μετριάσουν το κακό σε περίπτωση που ο οδηγός είναι αφηρημένος. Υπάρχει ακόμη Cruise control και  Advanced Park Assist. Το σύστημα αυτό το προτιμούν ολοένα και περισσότεροι αγοραστές αφού μπορεί να παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο με το πάτημα ενός μπουτόν. Το σύστημα αυτό φυσικά ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Υπάρχει τέλος κάμερα οπισθοπορείας που ενεργοποιείται όταν ο οδηγός βάλει όπισθεν.
Η ανάρτηση είναι με γόνατα McPherson μπροστά  και πίσω με ημιάκαμπτο άξονα  ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά και πίσω δίσκοι. Στο δρόμο που έχει μικτό οδόστρωμα, οι ανωμαλίες απορροφούνται  πριν φθάσουν στο εσωτερικό ενώ στην εθνική οδό ακόμη και με ταχύτητες υψηλές το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει κάποια αστάθεια. Σε μικτή οδήγηση ( πόλη με χαμηλές ταχύτητες και εθνική οδό με υψηλές) η μέση κατανάλωση μόλις ξεπέρασε τα 5 λίτρα/100 χλμ.
Θα κλείσω με κάτι που ενδιαφέρει κυρίως τις γυναίκες οδηγούς. Για να ανοίξουν η να κλείσουν το πόρτ παγκάζ δεν χρειάζεται να ακουμπήσουν ούτε να λερωθούν τραβώντας το λεβιέ της πίσω πόρτας αλλά ούτε να… χαλάσουν τα νύχια τους. Υπάρχει εύκολη λύση που από το γυναικείο φύλο εκτιμήθηκε ιδιαίτερα.

Αν βρήκατε ενδιαφέρον αυτό που είδατε, τότε κοινοποιήστε το και σε φίλους, μπορεί και σε αυτούς να είναι χρήσιμο!

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

Τροχαίο ατύχημα στο Καλοχώρι (Φωτό)

Δείτε πως μπορείτε να κατασκευάσετε υπέροχες τσιμεντένιες πλάκες (Φώτο)

ΚΑΣΤΟΡΙΑ - Το παιδικό θέατρο Λάρισας αυρίο στην ΕΔΗΚΑ Καστοριάς

Τίτλοι Τέλους για το «Λούκυ Λουκ» - Το Θρυλικό Μπαρ στη Θεσσαλονίκη Κλείνει Μετά από 40 Χρόνια (Φώτο)

ΚΟΖΑΝΗ - Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εαρινή συναυλία του Μουσικού Σχολείου Σιάτιστας (Φώτο)

Υπάρχει μια πόλη στην Ελλάδα που κάθε Φθινόπωρο γίνεται ακόμη πιο όμορφη. Ένας χρυσοκίτρινος πίνακας ζωγραφικής (Φώτο)