ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ - Ερώτηση για την υποβάθμιση του ρόλου των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής

Αποτέλεσμα εικόνας για Εκπαιδευτικών Ειδικής ΑγωγήςΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: «Υποβάθμιση του ρόλου των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής». 

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τους τελευταίους μήνες επαίρεται για την «ευαισθησία» του στα θέματα  Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), σύμφωνα με τις εξαγγελίες των υπευθύνων. Παρόλα αυτά εκφράζεται μαζικά από την εκπαιδευτική κοινότητα η κάθετη αντίθεσή της στην υποβάθμιση των πτυχίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής . Εδώ και χρόνια το Υπουργείο αρνείται να διορίσει μόνιμους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής με λαμπρό παράδειγμα τον Νομό Μαγνησίας, έναν Νομό όπου ποτέ στα χρονικά δεν έχει γίνει ούτε ένας, έστω και συμβολικός, μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού αυτού του Κλάδου, παρά τις υποσχέσεις των εκάστοτε Υπουργών Παιδείας.
Εκείνο που προκάλεσε την διαφωνία όλων των εκπαιδευτικών Συλλόγων με το αρμόδιο Υπουργείο  είναι η τροπολογία για την ειδική αγωγή και την υπουργική απόφαση που ψηφίστηκε στα τέλη του περασμένου μήνα η οποία  προωθεί την απαξίωση των πτυχίων της Ειδικής Αγωγής και την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευση για τους μαθητές με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ειδικότερα στην πραγματικότητα της εκπαιδευτικής κοινότητος ήρθε ο Ν. 4452/2017 που προβλέπει πως για να μοιραστεί ένα τμήμα που περιλαμβάνει μαθητές με διάγνωση από το ΚΕΔΔΥ, θα πρέπει να έχει αποκλειστικά τον ανώτερο αριθμό που προβλέπεται (δηλαδή 25) και συγχρόνως 2 τουλάχιστον μαθητές με αναπηρία ή 5 τουλάχιστον μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και να μην λειτουργεί και Τ.Ε. στο σχολείο αυτό. Πλέον δεν γίνεται λόγος μόνο  για τους βεβαιωμένους και ομολογημένους  μηδενικούς διορισμούς στον χώρο της ειδικής αγωγής όπως προαναφέρθηκε, αλλά και για μία σχεδιαζόμενη παρέμβαση στον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μη έκδοση Υπουργικής Αποφάσεως με βάση την οποία θα γίνεται ο υπολογισμός των μορίων των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες.
Την ίδια ώρα προκαλεί απορία η ανακοίνωση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την διεξαγωγή σεμιναρίων που υλοποιούνται από τα ΚΕΔΔΥ με θέμα:  «Επιμόρφωση των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών χωρίς κατάρτιση ή εξειδίκευση στην ΕΑΕ». Τα σεμινάρια αφορούν  Εκπαιδευτικούς που βρέθηκαν στο χώρο της Ειδικής Αγωγής (ελέω του  νόμου 4415/2016), χωρίς καμία ιδιαίτερη γνώση του αντικειμένου, γεγονός που διαφαίνεται και από τον τίτλο του σεμιναρίου. Το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει λίγο πριν το πέρας της τρέχουσας σχολικής χρονιάς να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς σε θέματα Ειδικής Αγωγής, μέσα σε δύο μέρες, θεωρώντας πως θα καλύψουν όλες τις ιδιαιτερότητες του αντικειμένου, κατόπιν εορτής.
Όπως είναι εύλογο δημιουργούνται απορίες και ερωτηματικά: Ποιος ο λόγος να μετακινηθούν ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής σε δομές ειδικής, χωρίς καν στοιχειώδη προσόντα; Πώς είναι δυνατόν να μετακινούνται, οικειοθελώς, εκπαιδευτικοί  στην ειδική αγωγή, χωρίς στοιχειώδη γνώση του αντικειμένου; Οι Αρμόδιοι δεν γνωρίζουν ότι Ειδική Αγωγή σημαίνει παρέμβαση κι όχι διδασκαλία και ότι οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής δεν είναι βοηθητικό προσωπικό, αλλά ίσως από τους πιο σημαντικούς φορείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στην σχολική κοινότητα;
Θα έπρεπε να ήταν αυτονόητο για το Υπουργείο Παιδείας να καλύπτει πρώτα  τις θέσεις των ΚΕΔΔΥ, των Ειδικών Σχολείων και των Τμημάτων Ένταξης, με εκπαιδευτικούς ουσιαστικών προσόντων και εμπειρίας και στην συνέχεια, να ακολουθούν οι παράλληλες στηρίξεις, κατά σειρά βέβαια, δυσκολίας και προτεραιότητας. Εάν στο τέλος εξαντλούνταν οι πίνακες Ειδικής Αγωγής, τότε και μόνο θα έπρεπε οι Αρμόδιοι να ανατρέξουν στους εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας.

Ερωτάται  ο αρμόδιος υπουργός:
Θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί  εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής  σε όλη την επικράτεια , ώστε να  σταματήσει να  απαξιώνεται το πτυχίο των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, το οποίο "εξισώνεται" με μεταπτυχιακούς τίτλους, αν και περιέχει κανονική τετραετή εκπαίδευση;
Θα εκδοθεί  υπουργική απόφαση με την οποία θα υπολογίζεται ο διπλασιασμός των μορίων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες;
Θα καταργηθεί ο Νόμος  4452/2017 που προβλέπει πως για να μοιραστεί ένα τμήμα που περιλαμβάνει μαθητές με διάγνωση από το ΚΕΔΔΥ, θα πρέπει να έχει αποκλειστικά τον ανώτερο αριθμό που προβλέπεται (δηλαδή 25) και συγχρόνως δύο τουλάχιστον μαθητές με αναπηρία ή 5 τουλάχιστον μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και να μην λειτουργεί και Τ.Ε. στο σχολείο αυτό;

Αθήνα,  10/04/2017
Ο ερωτών Βουλευτής
Παναγιώτης Ηλιόπουλος
Βουλευτής Μαγνησίας
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ Α
xryshaygh.com 

Αν βρήκατε ενδιαφέρον αυτό που είδατε, τότε κοινοποιήστε το και σε φίλους, μπορεί και σε αυτούς να είναι χρήσιμο!

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

Τροχαίο ατύχημα στο Καλοχώρι (Φωτό)

Δείτε πως μπορείτε να κατασκευάσετε υπέροχες τσιμεντένιες πλάκες (Φώτο)

Τίτλοι Τέλους για το «Λούκυ Λουκ» - Το Θρυλικό Μπαρ στη Θεσσαλονίκη Κλείνει Μετά από 40 Χρόνια (Φώτο)

ΚΑΣΤΟΡΙΑ - Το παιδικό θέατρο Λάρισας αυρίο στην ΕΔΗΚΑ Καστοριάς

ΚΟΖΑΝΗ - Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εαρινή συναυλία του Μουσικού Σχολείου Σιάτιστας (Φώτο)